Wednesday, May 25, 2011

TripAdvisor - kako da Vaši gosti budu Vaši ambasadori

Kada putuju (bilo na odmor ili poslovno) većinu ljudi zanima što više informacija o odabranoj destinaciji. Jedan od najviše korištenih izvora informacija je preporuka drugih gostiju (o čemu je bilo riječi u prethodnom postu - moć preporuke). To je i logično, svima nama veći kredibilitet imaju komentari drugih gostiju koji već bili u tom hotelu ili restoranu.

Kako da Vaši gosti postanu Vaši ambasadori koji će vas predstaviti pred preko 45 milijuna ljudi?

Odgovor je TripAdvisor - specijalizirani web portal na kojem ...
... gosti ostavljaju komentare kako im se svidio boravak u pojedinom hotelu, obrok u restoranu, izlet koji je organizirala agencija, čak i shopping u pojedinoj trgovini. Pruža vam priliku da se vrlo učinkovito prezentirate potencijalnim kupcima, ali i da poboljšate SEO tj. poziciju na Google-u, kao i Facebook promociju (kad ostavlja komentar korisnik ga može odmah ostaviti i na svom Facebook profilu)

Pozicija na TripAdvisoru ima vrlo direktan utjecaj na prodaju. Primjerice restoran u jednom gradu na obali po procjeni vlasnika ostvaruje 20% prometa zato što je već dugo vrlo visoko rangiran na TripAdvisoru. Možda će zvučati nevjerojatno, ali dobija pozive iz Londona, New Yorka itd. od gostiju koji žele rezervirati stol. Kada promislite da u tim gradovima u top restorane ne možete doći tek tako, bez rezervacije, onda je i jasno zašto.

Tko sve može biti na TripAdvisoru?
Hotel, apartmani i privatni smještaj, izleti i aranžmani agencija, restorani, konobe, trgovine (suvenirnice, zlatarne, ... itd), kafići i klubovi, trgovine i atrakcije (muzeji, tematski parkovi i sl.)

Krenimo redom
  • Prva stvar koju trebate provjeriti je da li se već nalazite na TripAdvisoru. Možda se iznenadite, bilo da već nađete komentare vaših gostiju ili pak da vas uopće nema među top 20.
  • Idući korak je da ažurirate vaš profil na TripAdvisoru, stavite vaše podatke, link na web, slike, ... prezentirajte se što kvalitetnije
  • Svakako je dobro da reagirate i na pohvale a pogotovo na kritike. Pogledajte kako to radi primjerice Regent Esplanade u Zagrebu. Nije ni čudo da su 1. hotel u Zagrebu kao ni da imaju preko 200 komentara gostiju, uvjerljivo najviše od svih.
  • Ključna stvar je da potaknete goste da vas komentiraju. Ako ste hotel, pošaljite gostu mail par dana nakon što se vrati kući, ako ste restoran uz račun im ostavite mali letak sa linkom na vašu stranicu na TripAdvisoru, ... i sl.
Ukoliko smatrate korisnim da vam gost ostavi komentar što prije, dok su mu dojmovi što svježi, postoji novi način promocije koji vam može biti zanimljiv.

Zašto TripaAdvisor predstavlja ogromnu priliku za Vaš business?
Zašto što ga koristi jako velik broj turista, a jako malo domaćih turističkih tvrtki koristi se s njime za promociju. Primjerice restoran čijem je vlasniku objašnjeno o čemu se radi  (a ne primjenjuje sve navedeno), je u manje od 6 mjeseci skupio desetak komentara čime je izbio na 2. mjesto na TripAdvisoru.

1 comment:

  1. TripAdvisor je super ali s druge strane ima i dosta loš support koji sam imao prilike iskusiti. Naime sa plaćenim pozicioniranjem osim što se nikakva promjena nije desila ni support osobu cijeli mjesec te pretplate nisam uspio dobiti da mi riješi problem.

    Uz to primijetio sam da neke agencije u Hr svoje subjekte također stavljaju na TripAdvisor pa je moguće da postoji vaš objekt gore i sa nekoliko različitih naziva. Što naravno nije loše ali eto da ne dođe do zabune kod nekih iznajmljivača :)

    ReplyDelete