Thursday, April 28, 2011

Moć preporuke Vaših gostiju

Da li kod konkretnog problema: "gdje i kako promovirati moj turistički business" uzimamo u obzir koji su to kanali i izvori informacija koje koriste turisti?
Prema inozemnim istraživanjima (Destination Analysts) turisti se prije odabira destinacije za odmor informiraju kroz: preporuke drugih (40%) web destinacije (32%) te mobitel (28%). I po domaćim ...



... istraživanjima (TOMAS, Institut za turizam Zagreb) 28% turista koji su odabrali Hrvatsku kao destinaciju za odmor,  informiralo se kroz preporuke drugih.
Vrlo je jasno zašto je tome tako, koliko vi vjerujete reklamama koje vas bombardiraju sa svih strana, a koliko pak vjerujete preporuci prijatelja ili rodbine.
Kako potaknuti vaše goste da vas preporuče prijateljima? Za početak probajte ih pitati, ako su odsjeli kod vas pošaljite im mail nakon što se vrate kući i zamolite ih za komentar. To primjerice radi booking.com.
Ako su boravili u vašem restoranu zamolite gosta da vam ispuni kratki obrazac, poput ovog.
Pa onda sve te komentare objavite na vašoj web stranici (stavite da se rotiraju na početnoj stranici kao i posebnu kategoriju), na vašoj Facebook stranici (svakako je napravite ako je već nemate), na specijaliziranim portalima, ... Potencijalni gost će uvijek više vjerovati drugom gostu nego čistoj reklami.

Po istom istraživanju (TOMAS Ljeto 2010.) svega 4.8% turista koji posjećuju Hrvatsku se o odabiru destinacije informira kroz turističke sajmove i izložbe. Koliko bi vas vremena i novaca koštao nastup na jednom takvom sajmu, u usporedbi s primjenom nekog od navedenih prijedloga i koja je razlika u učinkovitosti?

No comments:

Post a Comment