Sunday, April 17, 2011

... na početku bijaše Internet

ili kako izgleda dobra turistička web stranca?

Ovo je pitanje koje se često postavlja. Naravno da svaki tip turističke tvrtke (hotel, agencija, restoran, ...) ima svoje specifičnosti, no postoje neka pravila koja vrijede za sve. Mada jesu jako jednostavna, u našoj praksi se ne primjenjuju baš često.
Krenimo redom:


1. Kupac je najvažniji - dajte mu odmah ono što ga zanima
Floskula koju svatko zna, no koja se u konkretnoj primjeni vrlo često zaboravlja. Što to znači za izradu web stranice?  Uzmimo primjer hotela ili privatnog smještaja, što im je osnovni cilj? Prodati sobu naravno.
Ako je tome tako, onda na početnoj stranici, jasna i istaknuta mora biti rezervacijska forma. Ne sakrivena pod izbornik "sobe", ne postavljena tako da nije uočljiva.
Posjetitelji se na prosječnoj turističkoj web stranici zadrže u pravilu 1-2 minute, i ako u tom vremenu ne dobije informaciju koja ga zanima, ide dalje.
I još nešto, kod nas se pod "online booking" često miješa real-time booking "uživo" sa slanjem emaila preko web forme.
U prvom slučaju gost odmah vidi da li je željena soba slobodna u periodu koji ga zanima i odmah može potvrditi i platiti rezervaciju. i to traje nekoliko minuta.
U drugom slučaju gost šalje mail, pa čeka odgovor, pa opet šalje mail ... pa to može trajati nekoliko dana ili tjedana.
Što mislite koji će način koristiti više gostiju ?

2. Ostavite dojam
Zvuči dobro, ali što ako nemate smisla za web dizajn. Ne treba izmišljati "toplu vodu", kao mali poduzetnik u pravilu nemate novaca za skupe konzultante ili dizajnere koje koriste velike firme, pa što onda. Pogledajte kako izgledaju dobre web stranice najvećih/najboljih firmi iz vaše branše u svijetu, za to vam je dovoljan Google. Što im je zajedničko, koje se sve ideje i pouke mogu iz tih primjera izvući?
Jedna od stvari koju ćete primijetiti jest da na dosta turističkih web ova dominiraju fotografije, i to visoko kvalitetne fotografije. Možda je to i za vaš web dobra ideja.
A ako nemate novca za kvalitetnog dizajnera, onda probajte Google-ati  "free travel website design", možda nađete nešto što se da primijeniti.

3. Olakšajte kontakt s gostom
Ako imate Facebook, Twitter ili YouTube stranicu, svakako ih navedite (ako ih nemate, trebali bi, no to tome u nekom od idućih postova).
Osim što polje "kontakt" treba biti jasno istaknuto u izborniku na web stranici nije loša ideja da na samom dnu svake pojedine stranice vašeg weba stavite poštansku adresu, telefon, faks i email.

Ovo naravno predstavlja tek jedan dio savjeta za dobar web, no sve ni ne može stati u jedan post :).