Monday, May 16, 2011

PR - Kako da o Vašoj firmi pričaju strane novine?

Ne bi li bilo super kad bi priča o vašem hotelu, restoranu ili agenciji izašla u medijima? Pri tome još stranim medijima i  naravno u pozitivnom svjetlu.
Zvuči predobro da bi bilo istinito ?
Pogledajte onda kako je kafić iz predgrađa Splita završio u najtiražnijim britanskim novinama The Telegraph (preko 600.000 primjeraka, i  1.7 milijuna web posjetitelja dnevno). Odgovor je jednostavan  - PR (public relations). Radi se o promociji ...

... za koju vam treba malo kreativnosti i poznavanje nekih osnovnih pravila. Prva stvar koju valja imati u vidu je da danas postoje stotine tisuća novina, časopisa, web portala, blogova, .... te ostalih medija, i svaki ima isti problem. Kako svaki dan (tjedan ili mjesec) "napuniti" medij zanimljivim pričama i vijestima za čitatelje.

Što je zanimljivo i što je vijest?
U navedenom primjeru radi se tome da je kafić umjesto novina gostima ponudio iPad. Pogledajmo dakle što zanima našu ciljanu skupinu (turiste) kroz istraživanje TOMAS. Zatim razmislimo malo što bi to u hrvatskoj turističkoj ponudi predstavljalo novost. Ako ste primjerice restoran u Puli ili Splitu možda je zgodna ideja uvesti "carski meni" sa specijalitetima starih Rimljana, pogotovo ako ste primjerice i cijeli objekt uredili u tom stilu. Ili pak ako ste agencija koja u ponudi ima zanimljiv aranžman, vezan recimo za vitezove Templare u Hrvatskoj ili primjerice obilazak mjesta koja su posjećivali britanski kraljevi (od Richarda Lavljeg Srca, do princa Charlesa), i tome slično. Trenutno stanje hrvatske turističke ponuda obiluje prilikama za raznorazne ideje ovog tipa.

Kako "zapakirati" vijest?
Sigurno ne u stilu reklame. Da bi povećali šansu da se vaša objava za medije stvarno i objavi potrebno je slijediti neka pravila. Počnite sa zanimljivim naslovom, uvodni dio neka sadrži odgovore na šest pitanja (What, Where, When, Who, Why i How), u središnjem dijelu detaljnije opišite o čemu se radi i na kraju detaljnije navedite tko je autor priče. Tekst mora biti napisan u trećem licu, izbjegavajte epitete, radije pustite da vas hvale činjenice (istraživanja, citati neovisnih autoriteta). Za više detalja dovoljno je googlirati "press release writing tips".
Ako nemate sklonosti pisanom izražavanju nađite nekog tko ima. Ovisno o vašem raspoloživom budgetu to može biti netko od vaših rodbine/poznanika ili pak specijalizirana PR agencija.
Kad je tekst gotovo potrebno ga je i distribuirati. Ovo su neki od načina besplatne distribucije vaše objave za medije, naravno možete ga i direktno poslati medijima koji su vam zanimljivi.
I na kraju vam treba dosta sreće, jer ako taman kad ste vi poslali vašu objavu eruptira vulkan, dogodi se teroristički incident, kakav politički skandal i koja druga veća vijest teže ćete se "probiti" s vašom pričom.

Stoga sretno!

No comments:

Post a Comment