Wednesday, July 6, 2011

Facebook u promociji turizma

Čak i oni koji nisu nešto dobro upoznati s novim tehnologijama su čuli za Facebook - trenutno najpopularniju društenu mrežu na svijetu. Od inicijalnog studentskog projekta došli su do mreže koja okuplja preko 750 milijuna ljudi.

Kako iskoristiti ovaj potencijal za vaš turistički business? Za početak bitno je imati jasnu ideju što se želi i može postići. Ništa nije samo sebi svrha, pa ni Facebook stranica. U ovom postu ćemo detaljnije proći kako otvoriti Facebook Page i kako se može koristi za marketing i povećanje prodaje.


Ako je nemate, trebate napraviti Facebook Page (stranicu). Ne Profil, jer je po njihovim pravilima Profil namijenjen isključivo fizičkim osobama. Osim toga Profil ima neka ograničenja koja će vam kasnije smetati u promociji.

Za detaljne upute kako otvoriti Facebook Page kliknite ovdje
Ako se već greškom otvorili Facebook Profil umjesto Page (stranice) lako ga možete pretvoriti u Page. Za upute kliknite ovdje.

Facebook kao sustav je vrlo pogodan za viralni marketing, Na ovom blogu je već bilo govora zašto je moć preporuke važna.

Kad ste napravili stranicu jedan od mogućih ciljeva možete postaviti viralni marketing. Potaknite svoje goste da ostave svoj komentar na vašoj Facebook stranici. Umjesto da ostavljaju svoje komentare u knjizi dojmova (papirnatoj ili digitalnoj), potaknite goste da svoje dojmove ostave na vašoj Facebook stranici. Prednost Facebooka je da svaki takav komentar vide svi njihovi prijatelji i rodbina koju su s vašim gostom povezani na Facebooku.

Druga mogućnost je da aktivnije angažirate vaše goste da vam dovedu nove kupce. Primjerice, restoran koji želi povećati promet može organizirati nagradnu igru gdje jednom mjesečno ili tjedno izvlači večeru za dvoje kao nagradu.
Za sudjelovanje u nagradnoj igri potencijalni gosti trebaju ostaviti svoj komentar/predložiti slogan i sl.
Jedan komentar = jedan nagradni kupon, a za svaki dodatni Facebook "like" = 1 dodatni nagradni kupon.
Više kupona = veća šansa za dobitak.
E sad, da bi "lajkali" taj komentar bašeg gosta, njegovi prijatelj moraju prvo "lajkat" vašu Facebook stranicu. Time dobijate priliku prezentirati im svoju ponudu i njima nadalje komunicirati svoje marketinške poruke (npr. svaki naš Facebook prijatelj dobije 5% popusta ili besplatni desert ili bilo koji drugi oblik prodajne promocije.
Mogućnosti je gotovo bezbroj.

2 comments:

  1. Facebook zaista pruža puno mogućnosti i ima bezbrojne pluseve. No što kada se klijentela objekta, kao što je naš slučaj, nalazi u dobnoj skupini +50? Ne služe se ni e-mailom, kamoli facebookom. Slijedeće, prezasićenost brojnim ponudama, akcijama, eventima i sl. je već nastupila. Iz svog iskustva znam, da će malo što privući moju pažnji - marketing je sve agresivniji i novi načini ostaju "novi" jako kratko. Kada se poslovanje objekta bazira na igrama na sreću, nitko neće pisati kako je dobio jack-pot, no oni koji su izgubili će to dati "na sva zvona" i ogorčeni gubitkom, popljuvati će sve segmente usluge. Tu ipak ne vrijedi pravilo da je i loša reklama bolje nego nikakva. Evo sada molim prijedloge kako neutralizirati loše efekte :)

    ReplyDelete
  2. najefikasniji nacin neutraliziranja losih komentara su dobri komentari :)
    mozda se neke od ovih sugestija pokazu korisnima:
    - komentirajte kako vam se svida nas casino na FB stranici i osvojite poklon bon od 100 EUR tjedno (iznos nagrade i dinamiku izvlacenja prilagodite svojoj ciljanoj skupini)
    - moze li se prosirit ciljana klijentela? kroz razne promocije (zaigraj sa 50 EUR i dobijes jos 50), edukacije (kako se igra pojedina igra)
    - a evo i detaljnija analiza demografije FB korisnika
    http://www.slideshare.net/amover/facebook-demographics-2011

    ReplyDelete